7.2.07

Mest Rakı

Bugün gazeteler Mey İçki'nin yeni ürünü Mest Rakı'yı yazıyor. Sadece rakı marka ve çeşit sayısının artmasını iyi haber olarak görüyorduk eskiden ama artık fark getiren ürünler arıyoruz. Mest bu yönde bir adımmış gibi duruyor, bu bakımdan sevindim.

Gazetelerde çıkan haber süslü reklamlarda özellikle tek üzüm çeşidinin kullanımı vurgulanıyor. Başlıkları görünce ilk aklıma gelen üzüm çeşidinin distile bir içkide, özellikle de anason gibi kuvvetli bir baharatla tatlandırılan bir içkide önemsiz olacağıydı. Ama Mest'te anason aromasını azaltmışlar, seçilmiş üzümlerin tadının ortaya çıkmasına izin vermek için. Eğer fark hissedilirse, seçilmiş üzümden yapılan rakı üst kalite grubuna girecek. Güzel şişesiyle beraber bu da şık ortamlarda rakı içmek isteyenlere daha fiyakalı bir seçim olmasını sağlayacak.

Anason tadının azaltılmasının getirdiği ikinci bir artı da Mest'in daha geniş kitlelere (açıkca, rakının gerçek tadından fazla hoşlanmayanlara) hitap edebilecek olması. Hem iç pazarda yüksek pay elde edebilir, hem de daha önce rakıdan keskin anason tadı yüzünden kaçan bir grubu rakı içenler arasına katabilir. Ek olarak, rakının yurtdışına tanıtımında da hafif anason tadı işi kolaylaştıracaktir.

Tekel kalkıp rakıda çeşit artmaya başladığından beri ikinci büyük hareket olabilir üzüm çeşidi. İlk başta Tekirdağ ile daha tatlı rakılar ortalığı kasıp kavurmuştu. Daha çok şeker hem tatlılığı arttırdığı hem de anason tadını bastırdığı için başarılı olmuştu. Sonra yaş üzüm kullanımı başladı ama o çok büyük bir etki yaratmadı. Şimdi üzüm fikri hem çeşit seçerek hem de anasonu azaltıp üzüm tadının ortaya çıkmasına izin vererek bir sonraki aşamaya taşınıyor.

Mest Rakı, Türkiye'nin sadece raki pazarı için değil, genel olarak içki kültürü için güzel bir adım olabilir. İçilen içkinin her yönünde kalite ve özen arama fikri insanlar arasında yayıldıkça ürünler güzelleşecek çünkü.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home